Friday 21 June 2013

Sahabat Engkau mutiara Bagiku

Assalamualaikum korang,.
Hari nie update ag,. Hehe J,. Nk tulis pasal sahabat. Apa yang korang faham tentang sahabat.
Bagi saya maksud sahabat tu terlalu besar untuk dinilai sbb ia sbagai penyejuk jantung hati kita bila susah dan senang,. Seperti Abu Bakar dan Rasulullah yang setia apabila senang dan gembira, susah dan senang, sakit mahupun sihat. Ketika mana Rasulullah mahu ditangkap oleh kaum Quraish, Abu Bakar orang yang bersama-sama nabi dalam membantu ketika mana di Gua Hira’.

Inilah yang dikatakan sahabat yang setia. Apabila kita menyayaniginya kerana ALLAH, ia akan menjadi manis dengan adanya ukhuwah sesama Islam mahupun Iman. Saya ada sikit kata-kata dan luahan hati saya yang pernah menjadi sahabat dunia akhirat untuk yang teristimewa especially Nur Hamizah BT Muhammad Bajuri, Nur Shuhada bt Saruddin dan Nurul Syakira.

Sahabat,. Andai engkau tahu betapa aku saNGAT menyayangimu kerana ALLAH,.
kALau lah ko taw betapa aku sanggup berkorban apa sahaja demi kamu. Mungkin ko tak pernah tahu dan ingat aku selalu tidak hiraukan perasaan ko., Andai kamu tahu bila mana kamu sakit, aku berusaha untuk membantu kamu sembuh. Andai kamu memerlukan wang aku sanggup bantu kamu walaupun sebenarnya waktu tu aku juga kekurangan duit. Mungkin ko ingat aku la paling bodoh, tapi demi sahabat, aku sanggup kelaparan untuk melihat senyuman di wajahmu sahabat.
Memang aku selalu happy good lucky, tapi aku sebenarnya menahan perasaan rindu kepada kamu andai kita berjauhan. Apabila aku tersilap langkah, engkaulah orang pertama yang selalu memberikan nasihat yang baik kepada ku..

Allah,.
Aku beruntung dapat sahabat seperti kamu. Andai satu hari nanti aku pergi dulu dari kamu, aku inginkan hadiah yang paling bermakna dan manis iaitu Al-FATEHAH. Dan jangan lah engkau tangisi pemergianku kerana ianya akan membuatkan aku terseksa di sana.

Ya ALLAH,. Engkau peliharalah ikatan ini, aku sangat menyayangi ukhuwah ini, maka Engkau peliharalah ikatan ini. Amin,. InahaALLah J


No comments:

Post a Comment