Sunday 15 September 2013

Dalam hati ada Duka

Dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim memulakan tulisan ini.

*termenung*

kenapa hati selalu rasa risaukan sahabat yang lain ??

kenapa aku langsung da tak ada selera makan sejak dua menjak ni ??

Pelbagai soalan yang tak dpat nak dijawab dalam masa yang terdekat dan akhir sekali aku yang sakit. selalu sangat demam.


        Ya Allah, hilangkan kesedihan, kegelisahan di dalam hati ini . Disebaban terlalu risaukan sahabat yang sakit, aku terlalu risau sehingga abaikan kesihatan, hak orang seeliling. Allah,. Eem, baru-baru ni, family aku semua demam. mungkin faktor cuaca. dan hari yang seterusnya, adik kesayangan aku demam sampai pengsan. SElepas tu, miza sahaba baik aku sakit pinggang.'piriod pain'. Itu pon aku da risau macam apa. Tapi tahan jew perasaan ni. Malu la mek ja tgok muka aku mcm ceodok sebab risaukan dia.

        Hm,. sensitifnya lahai aku ni. Disebabkan tu jew aku da langsung hilang langsung selera makan,. Kadang-kadang terfiikir aku ni sahabat yang baik ke ?? Rasa selalu menyusahan sahabat pon ada. Bila aku terpandang mek ja, kadang-kadang rasa nak nangis, peluk dia kuat-kuat. Dia selalu risaukan aku. selalu sangat minta maaf sedangkan aku langsung tak pernah terasa hati. Aku faham dia ada tanggungjawab, selalu sibuk, tapi yang buat aku jadi sedih,  aku tak dapat nak kurangkan beban dia. Kesian sangat dekat dia. bila teringat macam tu, aku jadi langsung tak nak makan. kalau orang tanya pon, aku tak akan cakap sebab apa.

*lepas solat maghrib*

*salam, cium pipi kanan kiri*

Miza : mek na, aku nak minta maaf :(

Sina  : minta maaf pasal apa ??

Miza : aku selalu abaikan ko,.

Sina  : Eem,. aku rasa ko tak pernah abaikan aku

Miza : aku selalu meeting, ada hal, tinggalkan ko sorang-sorang, macam2 ag la

Sina : SubhanaAllah *diam*

Miza : Mek na, aku minta maaf ea

Sina  : *tari nafas* inilah namanya SAHABAT miza. memahami antara satu lain. engkau ada tanggungjawab               lagi besar. bukan hanya nak jaga hati aku seorang. sebab aku percaya dekat enkau untuk                             membentuk peribadi manusia. UMMAH. Mereka lagi perlukan ko dari aku. Daie kena jiwa yang                 besar. Kena kuat. Bukan hanya melayan perasaan. TERUSKAN PERJUANGANMU                                 SAHABAT.



lagu untukmu yang pernah, sedang dan akan datang menjadi sahabatku :-

Duhai sahabat, dengarkanlah bicara hatiku ini,
meskipun jarak memisahkan, tiada noktak kasih,
Biarlah waktu menentukan, nilai ukhuwah yang terjalin,
Teruskanlah PERJUANGAN hingga ke titisan darah,
terakhir,.



No comments:

Post a Comment